Regulamin

Polityka prywatności, cookies, RODO

Polityka prywatności przekazuje Państwu istotne informacje związane z działaniami podejmowanymi w zakresie przetwarzania danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej, formularza kontaktowego, korespondencji tradycyjnej lub mailowej, a także informacjami gromadzonymi lub przekazywanymi w związku z prowadzeniem Państwa spraw lub bieżącą obsługą Kancelarii.

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję, że Monika Idźczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą IDŹCZAK Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Idźczak, dalej: Kancelaria bądź Administrator, przetwarza między innymi dane osobowe:

  1. Klientów będących osobami fizycznymi,
  2. w przypadku Klientów kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich Klientów, 
  3. dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług; 
  4. osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz Klientów Kancelarii;
  5. osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię. 

W związku z powyższym Kancelaria przekazuje Państwu istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Monika Idźczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą IDŹCZAK Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Idźczak, ul. Komandorska 64/1, 53-343 Wrocław, NIP 619 195 20 15, REGON 362048408. Z Administratorem można kontaktować się mailowo: biuro@idzczak-kancelaria.pl

Cele przetwarzania danych, podstawa prawna oraz prawnie uzasadnione interesy

Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:

  1. zawarcia i wykonania umowy z Klientem, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej, umów zlecenia, bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług;
  2. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego; 
  3. do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz Klienta, w sytuacji, w których interes Klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą.

Kategorie przetwarzanych danych osobowych

Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

  1. dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia;
  2. dane kontaktowe: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
  3. dane identyfikacji podatkowej;
  4. dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego, sytuacji majątkowej i finansowej, stanu cywilnego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
  5. dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej. 

Ponadto Kancelaria może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją, w szczególności w celu wykonania umowy.

Kategorie odbiorców danych

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

  1. współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
  2. podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
  3. podmioty świadczące usługi:
    – informatyczne oraz nowych technologii;
    – płatnicze;
    – księgowo- finansowe;
    – audytorskie i kontrolne;
    – windykacyjne;
    – drukarskie;
    – pocztowe oraz kurierskie.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe przechowywane są:

  1. celem wykonania umowy/ umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
  2. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
  3. celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

Przysługujące prawa

Przysługują Państwu następujące prawa:

  1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia (prawo do bycia zapomnianym),
  2. prawo do przenoszenia danych osobowych, 
  3. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO,
  4. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  5. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, przy czym cofnięcie to pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.

Informacja co do wymogu lub dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach i niepodania danych

W zakresie przetwarzania danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 2 powyżej, obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym; z kolei w przypadku przetwarzania danych w celach, o których mowa w pkt 1 i 3, obowiązek podania danych jest wymogiem umownym – podanie danych osobowych we wszystkich celach, o których mowa powyżej, jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.

Pliki cookies

Pliki cookies (ciasteczka) to dane informatyczne, w szczególności w postaci niewielkich plików tekstowych, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i mogą być odczytane przez system informatyczny Administratora lub system informatyczny podmiotów trzecich.

Przy pierwszej wizycie na stronie Kancelarii są Państwo informowani o wykorzystywaniu cookies do prawidłowego funkcjonowania strony. Uzyskiwanie i przechowywanie informacji z wykorzystaniem cookies jest możliwe na podstawie wyrażenia przez Państwa zgody. Mają Państwo możliwość zmiany ustawień plików cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki albo ich usunięcia.

Administrator uprzedza, że w przypadku zablokowania lub usunięcia cookies, korzystanie z Witryny, a także innych stron internetowych może być zakłócone. Cookies wykorzystywane przez stronę www – Administrator przekazuje poniżej informacje o plikach cookies, gromadzonych w ramach strony www Kancelarii.

Cookies związane z funkcjonalnością strony www (cookies własne) – powyższe cookies umożliwiają podstawowe działanie strony www Kancelarii. Są to między innymi pliki cookies pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji. Mają za zadanie zapewnić prawidłowe funkcjonowania strony www.

Najnowsza wersja polityki obowiązuje od 20.01.2025 roku. W przypadku, gdy Administrator podejmie decyzję o wprowadzeniu aktualizacji niniejszego dokumentu, stosowne zmiany zostaną wprowadzone na stronie www Kancelarii. W przypadku wprowadzania istotnych zmian w sposobie przetwarzania danych osobowych, Administrator wystosuje do Państwa zawiadomienie ze stosownym wyprzedzeniem lub – tam, gdzie jest to wymagane w świetle obowiązujących przepisów prawa – wystąpi z prośbą o wyrażenie zgody na wprowadzenie proponowanych zmian.