Regulamin
Polityka prywatności przekazuje Państwu istotne informacje związane z działaniami podejmowanymi w zakresie przetwarzania danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej, formularza kontaktowego, korespondencji tradycyjnej lub mailowej, a także informacjami gromadzonymi lub przekazywanymi w związku z prowadzeniem Państwa spraw lub bieżącą obsługą Kancelarii.
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję, że Monika Idźczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą IDŹCZAK Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Idźczak, dalej: Kancelaria bądź Administrator, przetwarza między innymi dane osobowe:
- Klientów będących osobami fizycznymi,
- w przypadku Klientów kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich Klientów,
- dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
- osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz Klientów Kancelarii;
- osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię.
W związku z powyższym Kancelaria przekazuje Państwu istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Monika Idźczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą IDŹCZAK Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Idźczak, ul. Komandorska 64/1, 53-343 Wrocław, NIP 619 195 20 15, REGON 362048408. Z Administratorem można kontaktować się mailowo: biuro@idzczak-kancelaria.pl
Cele przetwarzania danych, podstawa prawna oraz prawnie uzasadnione interesy
Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:
- zawarcia i wykonania umowy z Klientem, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej, umów zlecenia, bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług;
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego;
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz Klienta, w sytuacji, w których interes Klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą.
Kategorie przetwarzanych danych osobowych
Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
- dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia;
- dane kontaktowe: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
- dane identyfikacji podatkowej;
- dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego, sytuacji majątkowej i finansowej, stanu cywilnego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
- dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej.
Ponadto Kancelaria może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją, w szczególności w celu wykonania umowy.
Kategorie odbiorców danych
Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:
- współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
- podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
- podmioty świadczące usługi:
– informatyczne oraz nowych technologii;
– płatnicze;
– księgowo- finansowe;
– audytorskie i kontrolne;
– windykacyjne;
– drukarskie;
– pocztowe oraz kurierskie.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe przechowywane są:
- celem wykonania umowy/ umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
- celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Przysługujące prawa
Przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia (prawo do bycia zapomnianym),
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, przy czym cofnięcie to pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
Informacja co do wymogu lub dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach i niepodania danych
W zakresie przetwarzania danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 2 powyżej, obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym; z kolei w przypadku przetwarzania danych w celach, o których mowa w pkt 1 i 3, obowiązek podania danych jest wymogiem umownym – podanie danych osobowych we wszystkich celach, o których mowa powyżej, jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.
Pliki cookies
Pliki cookies (ciasteczka) to dane informatyczne, w szczególności w postaci niewielkich plików tekstowych, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i mogą być odczytane przez system informatyczny Administratora lub system informatyczny podmiotów trzecich.
Przy pierwszej wizycie na stronie Kancelarii są Państwo informowani o wykorzystywaniu cookies do prawidłowego funkcjonowania strony. Uzyskiwanie i przechowywanie informacji z wykorzystaniem cookies jest możliwe na podstawie wyrażenia przez Państwa zgody. Mają Państwo możliwość zmiany ustawień plików cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki albo ich usunięcia.
Administrator uprzedza, że w przypadku zablokowania lub usunięcia cookies, korzystanie z Witryny, a także innych stron internetowych może być zakłócone. Cookies wykorzystywane przez stronę www – Administrator przekazuje poniżej informacje o plikach cookies, gromadzonych w ramach strony www Kancelarii.
Cookies związane z funkcjonalnością strony www (cookies własne) – powyższe cookies umożliwiają podstawowe działanie strony www Kancelarii. Są to między innymi pliki cookies pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji. Mają za zadanie zapewnić prawidłowe funkcjonowania strony www.
Najnowsza wersja polityki obowiązuje od 20.01.2025 roku. W przypadku, gdy Administrator podejmie decyzję o wprowadzeniu aktualizacji niniejszego dokumentu, stosowne zmiany zostaną wprowadzone na stronie www Kancelarii. W przypadku wprowadzania istotnych zmian w sposobie przetwarzania danych osobowych, Administrator wystosuje do Państwa zawiadomienie ze stosownym wyprzedzeniem lub – tam, gdzie jest to wymagane w świetle obowiązujących przepisów prawa – wystąpi z prośbą o wyrażenie zgody na wprowadzenie proponowanych zmian.